начало » Новини
20.03.2019
Нова уеб платформа за хора с увреждания стартира във Враца

Модерна уеб базирана платформа, популярна като виртуален социален асистент, стартира Община Враца. Новата социална услуга е създадена в помощ на граждани с увреждания или затруднения в придвижването и е част от реализираните дейности по проект „Създаване на център за интегрирани комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства в община Враца“, процедура BG05M9OP001-2.005 „Активно включване“, Договор № BG05M9OP001-2.005-0072-C01, който се осъществява от Община Враца.

Целта е чрез иновацията да се допринесе за по-добра интеграция на хората с увреждания със съвременни технологични средства и усъвършенстване на уменията им за работа в онлайн среда. Виртуалният помощник ще облекчи част от задачите, с които са натоварени социалният или личният асистент в момента и ще оптимизира неговата работа.

Функционалностите на онлайн платформата са достъпни от всеки потребител, който е регистриран и одобрен от Община Враца.

Виртуалният социален асистент ще улесни живота на хората с увреждания в домашни условия и в оборудвания център за комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства в Община Враца. Работата му цели потребителите да придобият умения за самостоятелно справяне със самообслужването си и грижата за дома, да развият полезни навици и да подобрят социалната си среда, за да намалят риска от попадане в зависимост или в институция, както и да бъдат професионално консултирани и ориентирани.

Услугата е подходяща за хора с трайни увреждания и ограничени двигателни възможности (предимно физически) и възрастни хора в риск от социална изолация, нуждаещи се от помощ във всички ежедневни дейности. Той е на разположение и на всички социални асистенти, които ще могат да следят онлайн състоянието на поверените им потребители.

Уеб базираната платформа също така ще помага за спешни контакти с личния лекар чрез аларма бутон и директно изпращане на електронни съобщения, помощ при подготовката на нужните документи за явяване пред ТЕЛК и НЕЛК, полагане на грижи след хоспитализация – рехабилитация, лечебна физкултура и други, както и обработка, автоматизирано или полуавтоматизирано попълване на документи, необходими пред институциите.

Интелигентното технологично решение ще осигури съдействие и контрол при вземането на лекарства (въвеждане на редица уеб базирани здравословни програми с добра визуализация за самостоятелно приемане на лекарства с цел по-бързо възстановяване) и ще разнообрази ежедневието с настолни онлайн игри, които ще бъдат интегрирани в уеб базираната платформа. 

Модерната услуга позволява дистанционно разплащане на битови сметки  чрез виртуален прозорец. Потребителите имат възможност да използват и услугата „финансов съветник“, като ще бъдат насърчавани и подпомагани сами да контролират финансите си чрез специално интегриран табличен алгоритъм. Социалният асистент предлага и мерки за намаляване на рисковете в домашната среда и в съответствие с това уеб базираната виртуална платформа ще бъде негов помощник, като ще визуализира връзката между социалния асистент и потребителя (изготвената програма ще може да се следи онлайн от служителя за нейното изпълнение от страна на нуждаещият се). Общуване с други потребители и въздействие върху социалните контакти на потребителите ( потребителите да могат да играят и комуникират помежду си от домовете или в центъра, онлайн чат, онлайн разговори и др.) са други преимущества на платформата. Виртуалният асистент представя и възможности за кариерно развитие.

Стойността на проект „Създаване на център за интегрирани комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства в община Враца“ е 388 471 лв. и се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г., чрез Европейския социален фонд на Европейския съюз.