- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
Новини
Кметът на Враца д-р Костадин Шахов определи краен срок на кметовете на малките населени места, които трябва най-късно до вторник да заявят бройки на безработини за обучение по оперативна програма за заетост. По време на редовна работна среща със селските първенци стана ясно, че само 12 от тях са подали заявки за обучение на общи работници по поддръжка, градинар-озеленители и еколози. За Община Враца към момента са предвидени 140 места. Кандидатите ще бъдат обучавани в рамките на 300 часа т.е. около 2 месеца и половина и държавата отпуска за всеки от тях по 1250 лева. Програмата предвижда след това същите хора да бъдат наети на едногодишен трудов договор с 8-часова дневна заетост, за който отново държавата предвижда минималната работна заплата и всички осигуровки.
„Навсякъде, където ходихме и се срещахме с хората в края на миналата година основният проблем се оказа безработицата. Сега е време да им обясните какво е оперативна програма и възможностите, които дава. Още повече, че с Управителя на „Автобусни превози” Георги Яков постигнахме договореност хората да не дават нито стотинка от джоба си за транспорт, за да посещават курсовете във Враца.”, заяви кметът д-р Шахов. Парите ще осигурява Община Враца. Мярката е предприета, тъй като при първия обучителен курс хората се оплаквали, че трябвало да плащат билетите, а разходът бил непосилен за повечето от тях. Сега на транспортната фирма ще се издължава Община Враца, а парите ще се връщат в общинската хазна, когато пристигне предвиденият за транспорт държавен превод. „Основен проблем беше, че парите се превеждат по- късно. Сега този проблем е решен. Общината дори има възможност, ако парите по осигуряване на работните заплати на хората след наемането им се забавят, да поеме първите 1-2 месеца на същия принцип.”, категоричен бе д-р Шахов.
Подробностите бяха обяснени още веднъж на селските кметове лично от директора на Бюро по труда – Враца Маргарита Ангелова и Ръководителя на звено „Временна заетост” Васко Василев в Общината. Експертите бяха категорични, че това е реален шанс за хората от малките населени места и кметовете би трябвало да се възползват максимално.