- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
Новини
предложи на вниманието на присъстващите на публичното обсъждане проект за бюджет на Община Враца за 2012г.
Проектът на бюджет за 2012г. на Община Враца е разработен в съответствие с изискванията на Закона за общинските бюджети и Закона за държавния бюджет на Република България за 2012г. и е балансиран по приходна и разходна части.
Предложеният проект е съобразен с минусовия преходен остатък за местни дейности от 1 615 109 лв.
С кредитите по дейности е заложена възможност за минимизиране на неразплатените разходи и покриване на просрочените задължения на Община Враца.
Основна цел на проекта за бюджет е:
Запазване обема на публичните услуги предоставяни от общината, при постигнатите критерии за качество, независимо от полученото наследство и то в условията на световна криза.
Проектът на бюджет за 2012г. на Община Враца предполага прилагане на решения за строги икономии на публичен финансов ресурс, законосъобразно, целесъобразно, ефективно и ефикасно раходване на бюджетните средства, за недопускане на по-нататъшно влошаване финансовото състояние на общината.
I. Приходна част
Приходната част на проекта за бюджет на Община Враца за 2012г. е в размер на 39 702 815 лв.
1.По приходоизточници приходната част на бюджета включва:
1.1 Държавни трансфери по чл. 10, ал.1 от ЗДБРБ за 2012 година общо в размер на 25 506 285 лв. по видове:
1.2 Данъчни и неданъчни приходи общо в размер на 11 424 368 лв.,
1.3 Преходен остатък
в делегирани от държавата дейности 3 080 078 лв.
в общински дейности 95 712 лв.,
в това число:
- заем от „Набирателна сметка” 400 000 лв.,
от които разходвани - 304 288 лв.
Разходвани неправомерно - 1 310 821 лв.
- от „Такса за битови отпадъци” - 1 059 358 лв.
- от дарения и целеви средства в местни дейности - 251 463 лв.
1.4 Средства за предоставяне на трансфери на културни институти в размер на 170 000 лв., отразени със знак /-/.
1.5Предоставени трансфери между бюджетни и извънбюдж сметки в размер на 620 932 лв., отразени със знак /-/.
1.6. Временни безлихвени заеми между извънбюджетната и
бюджетната сметка в размер на 7 063 429 лв., отразени със знак /-/.
1.7. Възстановяване на предоставена финансова помощ и заеми в размер на 8 060 000 лв.
1.8. Временно съхранявани средства, средства на разпореждане и друго финансиране в размер на 609 267 лв., отразени със знак /-/.
1. Според характера на дейностите приходната част на бюджета е разчетена съответно:
1.1. Приходи с държавен характер за финансиране на делегираните
от държавата дейности.
Приходи за делегирани държавни дейности |
25 720 037 лв. |
в това число : |
|
- неданъчни приходи |
54 153 лв. |
- обща субсидия за държавни дейности |
22 587 785 лв. |
- временно съхр. средства, средства на разпор. и др. финансиране |
- 1 979 лв. |
- преходен остатък |
3 080 078 лв. |
2.2. Приходи с общински характер за финансиране на местните
дейности и дофинансиране на държавни дейности.
Приходи за общински дейности и дофинансиране |
13 982 778 лв. |
в това число : |
|
Данъчни и неданъчни приходи |
11 370 215 лв. |
- данъчни приходи |
3 570 000 лв. |
- неданъчни приходи |
7 800 215 лв. |
Трансфери от централния бюджет |
2 918 500 лв. |
- трансфери за местни дейности от централния бюджет |
2 494 000 лв. |
- целева субсидия за капиталови разходи |
424 500 лв. |
Трансфери |
- 790 932 лв. |
Временни безлихвени заеми |
- 7 063 429 лв. |
Операции с финансови активи и пасиви |
7 548 424 лв. |
3. Преходен остатък от 2011 г.
Реализираният преходен остатък от дейности с държавен характер е 3 080 078 лв.
В изпълнение на § 30, ал.2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2011г. реализираните в края на годината икономии от средствата за финансиране на делегираните от държавата дейности остават като преходен остатък по бюджета на общината и се използват за финансиране на същите дейности.
Реализираният преходен остатък от дейности с общински характер и дофинансиране на държавни дейности е 95 712 лв., неусвоени от изтегления заем от „Набирателната сметка” на Община Враца в размер на 400 000 лв.
Следвало е преходен остатък да има по следните дейности във функциите:
1. Преходен остатък в дейностите с общински характер |
1 710 821лв. |
Функция “Общи държавни служби” |
19 134 лв. |
Международни програми и споразумения |
19 134 лв. |
Функция “Образование” |
729 лв. |
- Целодневни детски градини и обединени детски заведения |
14 лв. |
- Извънучилищни дейности |
715 лв. |
Функция “Социално подпомагане и грижи” |
202 лв. |
- Други служби и дейности по ОПЗ |
202 лв. |
Функция “Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда” |
1 229 566 лв. |
- ИРП на уличната мрежа |
208 лв. |
- Чистота |
1 229 358 лв. |
в т.ч.: |
|
от текущи разходи |
978 009 лв. |
от Целеви капиталови разходи |
170 000 лв. |
от такса „Битови отпадъци” |
81 349 лв. |
Функция “Почивно дело, култура, религиозни дейности” |
3 528 лв. |
- Обредни домове и зали |
3 528 лв. |
в т. ч. капиталови |
3 528 лв. |
Функция “Икономически дейности и услуги” |
46 583 лв. |
- Дейности по поддържане на пътищата |
2 495 лв. |
- Туристически бази |
З7 335 лв. |
- Други дейности по икономиката – Младежки дом |
6 480 лв. |