начало » Новини
02.02.2015
Важни приоритети са залегнали в бюджета на Община Враца за 2015 година

Бюджетът, с който община Враца ще разполага през 2015 г. се очаква да бъде 44 810 291 лв. „В сравнение с първоначалния план за 2014 г. той ще е в повече с 2 190 230 лв. Поставили сме си амбициозната задача без да вдигаме данъците и таксите през тази година да съберем повече приходи от текущи и просрочени задължения за данъци и такси” – каза днес кметът инж. Николай Иванов. В новия бюджет ще влязат също други над 1.4 милиона лева, които в края на миналата година бяха преведени от Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет за възстановяване на щетите, нанесени от наводненията в началото на август 2014 г. Тази година са завишени и трансферите от централния бюджет предназначени за държавни и местни дейности със 734 476 лв. В тях влиза и целева субсидия за капиталови разходи в размер на 822 100 лв.

            „Запазва се тенденцията стойността на предоставяните от Общината услуги да изостава от действителните разходи по предоставянето им. И отново ще подчертая – в същото време ние запазваме размера на цените на услугите и данъците за гражданите и фирмите. Запазваме и сме осигурили финансирането на всички социални услуги. По-голям е размерът на средствата, които тази година ще бъдат заделени за издръжката на детските градини. След гласуваното увеличение на стандарта, завишението спрямо първоначалния бюджет за 2014 г. е със 120 000 лева и е в общ размер на 1 494 063 лв. от собствени приходи” – подчерта инж. Николай Иванов. Увеличени са и средствата за фонда за репродуктивно здраве и сега той вече е 25 000 лева.  С близо 150 000 лева повече в сравнение с миналата година ще бъдат вложени в дейности по туризма и те ще са над 370 000 лв. Повече пари ще има и за култура – с 97 000 лева или общо 346 566 лв.

            За първи път в бюджета от собствени приходи са предвидени срества за превенция и преодоляване на последствията от бедствия. Сумата е над 330 000 лева. Предвидените капиталови разходи от собствени приходи са близо 1.5 милиона лева. Предвиждаме голяма част от събраният данък „превозни средства” да бъде насочен към продължаващите основни ремонти на уличната мрежа. Отново сме заделили 60 000 лева за фонда „Малки граждански инициативи”. За благоустрояването на междублоковите пространства сме предвидили 50 000 лева. В капиталовите разходи трябва да се отбележи и значителната сума, която ще бъде вложена в проекти, финансирани от европейски програми – 80 604 871 лв.

            „Изключително труден, но реално изпълним бюджет, с най-важните приоритети, които са предвидени в него. В него сме предвили също средства за помощи за болни врачани, за пострадали при бедствия, аварии и пожари, за репродукция и лечение на репродуктивни заболявания на семейства от Враца, за еднократна помощ за новородени, помощи за безплатни и по намалени цени пътувания на една голяма част от нашите съграждани, издръжка на детски ясли и градини, детски кухни. Планирани са средства за нови детски площадки, за пейки, беседки, озеленяване, ученическо хранене, диетично хранене, извънучилищни и младежки дейности, домашен социален патронаж, за издръжка на клубовете на пенсионерите и инвалидите, и за временна заетост. Ще осигурим средства за основни и текущи ремонти и поддръжка на уличната мрежа, за улично осветление и знаци, маркировки и светофари, културни дейности, дейности по туризма, спортно-туристически прояви, а също за поддръжка на общинските пазари. И всичко това в една ситуация, в която е увеличена минималната работна заплата, която ние трябва да осигурим, заедно с много други тежки отговорности, пораждащи финансови ангажименти. Мисля, че на фона на тежката икономическа криза в особено Северозапада, чрез този бюджет за пореден път успяваме да запазим това ниво на социални и публични услуги, които хората имат право да получат” – поясни кметът на Враца.

 

 

 

Даниела Хитова,

гл. експерт „Връзки с обществеността”