- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
Новини
Всички документи за кандидатстване по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на жителите на Враца се подават в Общината и приемането им вече започна. Образците за тях, както и методическите указания за кандидатстването и реализирането на програмата вече са публикувани на официалния сайт на Община Враца. Това бе подчертано по време на втората среща по темата, организирана от Община Враца и водена от кмета инж. Николай Иванов. „Всеки ден е изключително ценен. Смисълът и философията на финансирането на програмата е по реда на подаване на документите и няма сигурност за нито един проект. Затова призовавам гражданите да бъдат активни, защото активните ще успеят” – каза пред събралите се домоуправители и граждани кметът на Враца. В дискусията в конферетната зала на Общината присъства също целият общински екип, ангажиран с реализирането на програмата. Дадени бяха отговори на всички въпроси. На срещата стана ясно, че първите стъпки, които трябва да се направят, са свикването и осъществяването на общо събрание на етажната собственост, на което да се вземе решение за кандидатстване по програмата и сформиране на сдружение на собствениците. С идеята трябва да са съгласни минимум 67 % от собствениците в сградата, а за реализирането на санирането трябва да дадат своето съгласие абсолютно всички. Първият документ, който се подава в Общината, е заявлението за регистрация на сдружението на собствениците. Той трябва да е придружен със списък на собствениците, участващи в сдружението. Необходимо е също копие от протокола от общото събрание, на което е взето решение за създаването на сдружението и нотариално заверен образец от подписите на представляващите сдружението. Всички стъпки по реализирането на националната програма са описани подробно в презентация, изготвена от МРРБ, която също е публикувана на сайта на Община Враца. Експерти от общинския екип могат да присъстват при покана на общите събрания на етажната собственост и да отговорят на възникналите въпроси. Имената и телефоните на ангажираните с националната програма служители на Общината също са публикувани в официалния й сайт.
Кметът на Враца пое ангажимент на всяка жилищна сграда, която успее да спечели финансиране за обновяването си, безплатно да бъде облагородено околоблоковото пространство за сметка на Общината.
В понеделник – 9 февруари, на сайта на Община Враца, в специализирания линк „Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради”, ще бъде публикуван и модел, който ще посочва приблизителния срок, който се очаква да бъде необходим за реализирането на санирането от момента на сключването на договора между Общината, областната администрация и Българската банка за развитие до завършването на обновяването.
Даниела Хитова,
гл. експерт „Връзки с обществеността”