начало » Новини
03.04.2015
Враца с атрактивен щанд на туристическата борса във Велико Търново

Враца с атрактивен щанд на туристическата борса във Велико Търново

 С атрактивна визия на своя щанд се представя и тази година Община Враца на Международното туристическо изложение „Културен туризъм”, което отвори врати вчера във Велико Търново. Двете емблематични средновековни кули за града – Куртпашовата и тази на Мешчиите, посрещат гостите от страната и чужбина. Акцентът в представянето на Враца е върху възможностите за фестивален туризъм в региона. Врачанският щанд предлага също информация за възможностите за културен туризъм и съкровищата, които могат да бъдат видени в Регионалния исторически музей във Враца. Община Враца се включи и в дискусионната програма на изложението с презентацията „Враца- град на съкровища”, представена от доц. д-р Нарцис Торбов от Регионалния исторически музей.

  

 „Враца има голям потенциал да развива културно-исторически туризъм. Трябва само да работим всички в тази посока, да сме обединени и да се подкрепяме, защото  има какво да покажем на света” - каза при откриването на щанда кметът на общината инж. Николай Иванов. 

„Враца със своите природни забележителности, с богата си история и културен календар е интересна дестинация и министерството на туризма ще подкрепя вашите усилия да се развивате в тази посока“ – каза министър Николина Ангелкова при обиколката си на врачанския щанд. Кметът г-н Иванов отправи покана Враца да стане домакин на втората регионална среща за развитие на Северозапада, която тя прие с готовност.

 

Кметът Николай Иванов взе участие в годишната среща на кметовете на общини в Република България по проблемите на туризма, водена от Министър Ангелкова.

Тази година туристическата борса се организира със съдействието на Министерството на туризма, Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции и Общинска агенция по туризъм „Царевград Търнов” - гр. Велико Търново.  Във форума се включиха общо 71 участника, от които 47 български общини, 13 чуждестранни общини, посолства, културни и научни институти, туристически агенции и фирми, които представиха туристическите ресурси на своите дестинации като потенциал за развитие в областта на туризма.

 

Даниела Хитова,

гл. експерт „Връзки с обществеността”