- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
![С лице към хората С лице към хората](img/slize.gif)
Новини
Електробусите са една икономически изгодна алтернатива за градски транспорт. Този извод се налага след няколко дневните тестови пътувания на електробус във Враца. Разходът му на 100 км е едва 11 лева, което го прави без конкуренция сред останалите превозни средства, с които се осъществява обществения транспорт. Тези данни бяха изнесени днес на
пресконференция, която дадоха кметът на Враца Николай Иванов, Емил Кимак – представител за България на фирмата „СОР – Либхави” – Чехия и Николай Вълков – управител на „Тролейбусен транспорт” ЕООД. Друго голямо предимство е, че за него не е необходимо изграждането на скъпоструващата контактна мрежа. Средствата, които се влагат в 1 км контактна мрежа са достатъчни за закупуването на два електробуса. „Тестовете, които бяха направени в тези няколко дни са от особено значение за нас. Тези пробни пътувания са свързани с една важна стратегия за развитието на Враца и един от най-важните ни проекти за следващите години. Това е проектът за интегриран градски транспорт на Враца, който е най-мащабният в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие” – каза кметът инж. Николай Иванов. В рамките на този проект са разгледани и обсъдени възможностите за разширяване на трасетата на основния градски транспорт – тролейбусния. Разработени са не само трасетата, но и подробните устройствени планове, новите кръгови кръстовища по основните булеварди. Извършени са съответните съгласувателни процедури и публични обсъждания. Започнала е и подготовка на предпроектно проучване, направен е съответният финансов анализ и е обявена процедура за изготвяне на работни проекти. В момента вече се обсъжда стратегията и начинът, по който ще се реализира този проект. „Елетробусите са едно съвременно и общодостъпно решение, не само екологично съобразно, но и икономически и финансово изгодно, и по-добро в сравнение с конвенционалното, което е с изграждането на контактна мрежа. Разбира се, предстоят още много стъпки в тази посока, особено финалната – с осигуряването на финансиране за този проект. Този проект сме го защитили и той е приет като един от най-важните проекти за град Враца и за областта в Стратегията за развитието на Северозапада. Има подкрепата на всички институционални нива и очакваме, когато Стратегията с нейната инвестиционна програма бъде подготвена, Община Враца да получи подкрепата за реализацията на този проект” – обобщи кметът на Враца.
Даниела Хитова,
гл. експерт „Връзки с обществеността”