начало » Новини
26.02.2009
Да се въведат регулярни срещи и да има ясна регламентация на статута и правомощията на домоуправителите - за това настояха отговорниците на жилищни райони във Враца на среща с инж. Тотю Младенов и представители на общинска администрация.

Да се въведат регулярни срещи и да има ясна регламентация на статута и правомощията на домоуправителите - за това настояха отговорниците на жилищни райони във Враца на среща с инж. Тотю Младенов и представители на общинска администрация.

   Кметът на община Враца разговаря с членовете на Квартален съвет „Околчица”, председатели на домсъвети и др. На срещата Кварталния съвет направи отчет за дейността си и набеляза конкретни съвместни дейности и мероприятия за 2009 година. Според представителите на домсъветите  е необходимо и по-тясно взаимодействие с органите на реда, да се скъси  дистанцията между общинската администрация и жителите на района и да се преодолее бюрократичната бариера, която забавя решаването на проблемите. Не е възможно да има домови книги в смисъла, който те имаха преди години, след като обаче домоуправителят е избран съгласно Закона за етажната собственост, общинската администрация заедно с полицията ще съдейства за проверка на регистрираните лица във входа, включително и ползвайки локалната база данни, допълни кметът.
   На срещата бяха обсъдени основни проблеми, засягащи всекидневието на гражданите – благоустрояването, уличното и междублоково осветление, озеленяването и поддържането на детските площадки и зелените площи, своевременното почистване на канализационните шахти, проблемът с бездомните кучета и ежедневното им увеличаване. Необходимо е да се картотекират и изоставените сгради в района, ако има такива, като впоследствие се прецени дали те могат да бъдат възстановени и използвани или трябва да се разрушат, за да не се стигне до опасни инциденти. Пред кмета инж. Младенов бяха поставени и въпроси, свързани с транспортната схема – да се намали движението по улица „Козлодуйски бряг”, да се поставят "легнали" полицаи пред учебните заведения и детските градини, настояха живущите там. На срещата бяха обсъдени как представители на домоуправителите да изградят граждански съвет, чрез който ще се осъществява връзката с администрация. Кметът заяви, че се надява на ползотворно сътрудничество и споделяне на отговорността, особено по отношение на нарушенията на обществения ред и замърсяването на междублоковите пространства. "Ще решаваме проблемите оперативно и без бюрократични спънки, но очакваме домоуправителите и гражданите да поемат своите ангажименти", подчерта кметът.
   Според него сега е моментът да се кандидатства по различни оперативни програми от Европейския съюз за облагородяване на междублоковите пространства. На срещата присъстваха зам. кмета по здравеопазване д-р Слави Георгиев, секретаря на община Враца Пламен Кръстев , юриста на община Враца Мая Никовска, представители на отдел ТСУ, Екология, Проекти.

   Юристът на община Враца Мая Никовска разясни пред управителите на домсъвети и присъстващите на срещата новите положения в закона етажна собственост.
   Новата нормативна уредба регламентира как собствениците на жилища в блоковете и кооперациите ще управляват общите части на сградите

 

Н. Божилова