- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
Новини
В периода 25-26 януари 2018 г. в град Марибор (Словения) се проведе втората поред работна среща с участието на заинтересовани страни по проект „EDU-LAB Ново Дунавско управление в търсене и предлагане на работна ръка в съответствие с висшето образование“, финансиран по Програма за транснационално сътрудничество Дунав 2014-2020 г. В нея взеха участие редица представители на държавни институции, университети и бизнес. Община Враца, в качеството си на партньор в проекта, осигури участието на заинтересовани страни от бизнес средите и Министерство на образованието и науката. Своята гледна точка представиха част от водещите местни компании „Холсим България“ АД, „Ромтех - 3 ЕС“ ООД и „Чех Пласт“ ООД. Подкрепата на Министерство на образованието и науката бе изразена от представител на дирекция „Професионално образование и обучение“.
По време на представянето на целите, дейностите и постигнатите резултати се откроиха четири мега тенденции – глобализация, цифровизация, индивидуализиране и хетерогенност в образователната среда, които поставят предизвикателства пред образователната система, свързани с:
· общност на информацията;
· нови начини на учене, като електронно обучение, интерактивни индивидуални и групови учебни дейности, без ограничения по отношение на пространство и време;
· постоянна необходимост от педагогическа интеграция;
· достъпни онлайн приложения за формално обучение;
· нарастващо значение на ученето през целя живот.
„Задълбочено учене“ (deep learning) и „дизайнерско мислене“ (design thinking) са два нови модела на обучение, два основни стълба, целящи да достигнат нови висоти в образователните и учебни процеси, двупосочно обвързани чрез взаимодействие на:
· базови знания с умения за решаване на проблеми;
· експертиза с разбиране на системата;
· теория с практика;
· аналогови с цифрови форми на обучение;
· индивидуално учене с учене чрез сътрудничество;
· самостоятелна с екипна работа;
· изграждане на лична културна идентичност с интеркултурно разбиране;
· самооценка със социално взаимодействие.
С реализирането на проект „EDU-LAB Ново Дунавско управление в търсене и предлагане на работна ръка в съответствие с висшето образование“ се цели откриване на по-добри професионални шансове за младите хора, подобряване на конкурентоспособността на фирмите и укрепване на регионалното икономическо развитие.