- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
Новини
„Изправям се пред вас с ясното съзнание какво предизвикателство е да си учител. Българското образование има много дълбоки корени и установени традиции, то се развива и поради тази причина – професията учител ще бъде професия на бъдещето.“ – с тези думи заместник-министърът на образованието и науката се обърна към студенти от филиала на Великотърновския университет във Враца.
В рамките на разговора, заместник-министърът коментира механизмите на образователното министерство, чрез които студентите да бъдат мотивирани и да се реализират в учителската професия. „Промените в образователната система и по-конкретно в Закона за предучилищното и училищното образование са съобразени с добрите практики до момента и с новите тенденции във все по-глобализиращия се свят. Стремежът ни не е само в усвояването на академични знания, а към индивидуалния подход на педагога и неговата мотивация. Законът предоставя възможност както за кариерно развитие и продължаваща квалификация, така и за израстване, свързано с придобиването на определената професионално-квалификационна степен на педагозите. В основата е прилагането на компетентностния подход в класната стая, където фокусът е провокирането на учениците към самостоятелни разсъждения и изводи. Този метод е ориентиран изцяло към младите учители, като по този начин обучаваните не просто придобиват знания, но и разполагат с реални умения, критично и аналитично мислене“ – коментира заместник-министър Михайлова и допълни, че другият ключов механизъм за привличане на млади хора към учителската професия е възнаграждението, което към момента надвишава средната за страната работна заплата.
По време на срещата със студентите от врачанския филиал, Михайлова обсъди възможността и за изготвянето на Харта на младия учител – документ, в който да бъдат включени основните права, добрите практики и задълженията на страните.
На събитието присъства и кметът Калин Каменов, който призова студентите да бъдат вдъхновяващи както за своите колеги, така и за своите ученици. „Вдъхновението е ключът към добре свършената работа. Успеете ли да накарате децата да ви гледат с широко отворени очи – значи сте си свършили отлично работата. За да се изградите като добри професионалисти трябва да уважавате вашите преподаватели и да се вслушвате в градивните им критики. Освен с академична дейност, вие трябва активно да се занимавате и с обществена. За първа година учредяваме наградата „Най-добър студент“, с която ще отличим трима от вас на 24 май. Пожелавам ви много упоритост и енергия. Не се страхувайте от грешките, а се учете от тях“ – заяви кметът Каменов пред присъстващите и допълни, че Община Враца планира създаването на паралелка с профил „Обучение по метода Монтесори“.
Посещението на заместник-министъра на образованието Таня Михайлова във Враца продължи с гражданския диалог, част от Платформата „Европа в моя дом“, на който присъстваха представители на образователни институции и фирми от област Враца, предприемачи, студенти и общественици.
Областният управител Малина Николова представи инвестициите в образователната структура в региона за последните две години, както и постиженията на Враца по отношение внедряването на професионалното образование.
Председателят на парламентарната комисия по образование и народен представител – Милена Дамянова заяви, че Враца е сред първите области в страната, където успешно функционира дуалната система на обучение.
В рамките на гражданския диалог, заместник-министър Михайлова представи добрите практики и постиженията на просветното министерство по отношение мотивацията на учителите и учениците, инфраструктурните проекти в сферата и визията за развитие на образованието.
По време на срещата, кметът Калин Каменов коментира, че за последните три години местната администрация е инвестирала близо 17 милиона лева в образователната инфраструктура и успешно е поставено началото на професионалното образование. „Ако искаме инвестиции в региона, първо трябва да инвестираме в образованието. Това е първата и основна стъпка, с която да върнем нивото във Враца и да превърнем града в предпочитано място за инвестиции и живот. Благодарение на „МД Електроник“ направихме така, че в цялата област се създават паралелки, които да подготвят кадри за новия завод. Всичките промени до този момент, доведоха до преобразяване и на цялостната образователна идея – вече има стимулирани учители и мотивирани ученици“ – допълни още Каменов.
В края на събитието бе съобщено, че с мнозинство от 460 гласа Европейският парламент е приел Регламента за европейските фондове на евродепутата Андрей Новаков, според който в програмния период 2020 – 2027 България ще получи 18 милиарда лева.
На гражданския диалог присъстваха още: народните представители Красен Кръстев, Станислав Попов и Борислав Борисов, заместник областният управител Мирослав Комитски, заместник-кметът Мария Попова, директорът на Регионалното управление на образованието – Галина Евденова и представители на висши учебни заведения.