- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
Новини
Експерти, граждани и администрация дискутираха близо два часа бъдещето на обществения транспорт във Враца. Публичното обсъждане бе открито от заместник-кмета Мария Попова, която коментира, че в бюджета на местната администрация за 2019 година са предвидени 3 300 000 лева за обновяването на автопарка на „Тролейбусен транспорт“. „На предходната обществена консултация както експертите, така и гражданите се обединиха около запазването на екологичния транспорт във Враца и комбинирането му с автобусни превозни средства“ – допълни Попова.
В рамките на срещата бе представен анализ от експертите на Сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“, според които най-рентабилен вариант за градския транспорт във Враца е закупуването на тролейбусни превозни средства и комбинирането им с нови дизелови автобуси, с висок екологичен клас. Председателят на сдружението – Виктор Чаушев заяви, че дизеловите превозни средства са по-икономични и с по-голям експлоатационен срок, в сравнение с метановите, за които ще трябва да се изгради нова площадка и чиито разходи са 4 пъти по-големи. „Целта е да се използва максимално изградената контактна мрежа в града, която ще бъде обслужвана от значително по-нови тролейбуси. Там, където няма мрежа, транспортът ще бъде обслужван от дизеловите автобуси. По-този начин ще бъдат обхванати и жилищните комплекси „Сениче“ и „Дъбника“, което ще доведе до по-малка необходимост от използване на автомобили в града“ – добави още Чаушев.
На общественото обсъждане, кметът Калин Каменов заяви, че Враца ще запази екологичния си транспорт и дори ще го надгради. „Категоричен съм, че тролейбусният транспорт в града ще бъде запазен и обновен с нови и по-комфортни превозни средства. В момента се провеждат преговорите за новия програмен период по оперативните програми. Като член на Управителния съвет на НСОРБ ще настоявам общините, които имат контактна мрежа и съществуващ екологичен транспорт, да бъдат допустими за кандидатстване по програми с европейско финансиране. По този начин ще успеем да закупим още тролейбуси“ – коментира Каменов.
По време на срещата граждани и общински съветници имаха възможността да разберат разликата между дизеловите и метановите автобуси, както и да обсъдят вариантите за промяна в транспортната схема на Община Враца, така че тя да е максимално удобна за живущите в града и в населените места. В края на дискусията, присъстващите се обединиха около варианта за закупуване на по-нови тролейбуси и комбинирането им с дизелови автобуси с висок екологичен клас.
На общественото обсъждане участваха още управителят на „Тролейбусен транспорт – Враца“ ЕООД – Виктория Начева, експерти от местната администрация и представители на неправителствени организации.