- КОРОНАВИРУС (COVID-19)
- ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
- Публични регистри
- Звено "Инспекторат"
- Достъп до информация
- Община Враца
- Икономика
- Образование
- Здравеопазване
- Екология
- Социални дейности
- Младежки дейности
- Туризъм
- Култура
- Спорт
- Търгове и конкурси
- Регулационен план
- Устройство на територията
- Кариери
- Общинска собственост
- Етажна собственост
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца II-ра фаза
- Интегриран проект за водния цикъл на град Враца
- Пещера "Леденика"
- Пазарни консултации
- Защита на личните данни
- --------------------------
- РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 на ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ и на СЪВЕТА от 06.07.2016 г.
Новини
Изпълнението на първия голям инфраструктурен проект по оперативна програма„Регионално развитие 2007-2013г.” за „Комплексно обновяване на част от образователната инфраструктура на Община Враца” наложи трансформиране на поет краткосрочен общински дълг чрез фонда за органите на местното самоуправление „Флаг” ЕАД в дългосрочен.
Публичното обсъждане се проведе на основание чл. 15 ал. 1 от Закона за общинския дълг в присъствието на кмета на община Враца д-р Костадин Шахов и заместник-кметът по бюджет и финанси Ани Василева. Ани Василева обясни механизма на работа по проекта и поетите анагажименти към фонд „Флаг” като предложи да се удължи срока на заема с 12 месеца - до 25.12.2010 г. и източник на погасяване – предстоящи постъпления по Договора за безвъзмездна помощ с Управляващия орган на Оперативна програма „Регионално развитие”.
Предложението за трансформиране на дълга в дългосрочен беше подкрепено от врачанската общественост като разумен вариант за привличане на външни ресурси за подпомагане изпълнението на проекта благоустрояването на община Враца в условията на икономическа криза.
Към настоящия момент договорите за строително – ремонтните дейности са изпълнени и в момента се провеждат процедурите по доставките. Все още не са получени заявените за междинно плащане средства, с които трябва да се разплатят извършените СМР и се погаси заема от ФЛАГ, чиито срок изтича на 25.12.2009 г.
Проектът е на обща стойност 5 897 684,07 лв. Към настоящия момент са подписани 26 договора, от които 12 за внедряване на мерки по енергийна ефективност и 14 договора за строително-монтажни дейности на обща стойност 5 319 530, 29 лв. с ДДС.
Съгласно условията на Договора, Общината има право на аванс в размер на 10% за стартиране на проекта или 589 768,41 лв., и право на междинни плащания за реално извършени и разплатени дейности. И пак съгласно Договора, МРРБ дължи възстановане на тези суми при представени и разплатени разходнооправдателни документи. Това обстоятелство, предполага че междинните плащания трябва да се извършат със собствени средства, след което Общината ще получи възстановяване на средствата от Управляващия орган.
П. Ганчовска